dinsdag 15 november 2011

iets voor (zever)jongens en iets voor meisjes

Ik werk aan mijn voorraad maar ook werk ik op bestelling, dan krijg ik een leuk vraagje van iemand of ik dat ook kan?Of om iets in een bepaald thema of in de lievelingskleuren te maken. Zoals deze mama (en papa) hun zoontje is nu negen maanden en wij mama's kennen dat,die kunnen zeveren.En waarom zou je je kindje altijd met zo'n 'bavet' laten rondlopen als er zo'n leuk alternatief bestaat als zeversjaaltjes?Ik maak die dubbel langs de ene kant heb je dan een stofje (tricot of katoen) met print en langs de andere kant heb je dan een effe stof (meestal een jogging,nikki velours of een tricot,dat hangt af van de kleuren die ik er bij vind passen).Zodat je deze sjaaltjes langs twee kanten kan gebruiken,als ze een al drukke print aanhebben kun je voor een effe kant gaan.Ben je zo'n mama als ik,vind je die prints die doorgaans in de winkels liggen maar saai,dan kan je voor de print op een basic T-shirt gaan..Voor ieder wat wils dus!
Bij dit printje (rechts) neem ik altijd uit gewoonte naar een rood stofje om erbij te doen,maar deze keer wou ik voor groen gaan,omdat de ouders als trefwoorden gaven :blauw,groen,mag stoer zijn.Dus dan doe ik dat hé!Maar bij het knippen al,miste ik dus 'rood',raar hé,hoe dat soms zo vastgeroest zit in je hoofd? Daarom een rood paspeltje,ik kreeg dan wel de hoek niet zo puntig,maar het resultaat is wel leuk.Ik hoop dat ik de ouders blij kan maken met de verzameling sjaaltjes voor hun zoontje!


Op mijn fb-pagina zat ik een tijdje geleden aan 750 fans,dus dacht ik 'weggevertje'.Deze keer kreeg de winnaar een gepersonaliseerd luiertasje. De mama van Leonie won,koos voor de kleuren fushia en paars (maar dat heb ik dus niet echt in mijn kast liggen,ander verhaal) en vermeldde in haar mailtje dat het geboortekaartje in aardbeithema was.Wel daar kon ik wel iets mee doen.....

Nu heb ik in mijn bestellijstje nog een japans vestje,in het super leuke (bijna op) 'raketten stofje' en wat ikzelf ook wel zou willen een mama-dochter setje ,een rokje voor de mama en een kledje voor de dochter in hetzelfde stofje...ga zo lief zijn...Maar de dochter heeft een tweelingbroertje en er is ook een grote broer iemand een restjesidee voor jongetjes (9 maanden en 3 jaar)?T is een aardbei,bloemen stofje...

2 opmerkingen:

  1. Die zeverdoekjes zijn leuk (en handig)! Leuke stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke zeverdoekjes! Hoeveel is het voor zo'n doekje en kunnen we via deze weg een bestelling plaatsen? Merci!

    BeantwoordenVerwijderen