donderdag 4 augustus 2011

omkeerbare kleedjes!!

 Marie :Mama,kijk,zo een mooi stofje....
Mama:Ja,da is hé.(ondertussen verder doende,ze komt zo bijna dagelijks af!!)
Marie(nu mijn hand al kusjes gevend vasthoudend):Mama,ik,eigenlijk hé...mama,ik,wil,eigenlijk....zeggen...ik ben zo ...eigenlijk....
Toon:Mama,ikke drinken!
Mama:Oké,waar is je beker?

 Mama geeft Toon drinken...doet weer verder....
Marie:MAMA!!!(valt languit op de grond,mistte een trapje,geen nieuw,al jaren daar,maar veel te hard bezig met dat stofje hé!!)
Marie in tranen,want twas toch wel een ferme smak..:Mama,ik wou,snik,alleen,snik,iets vragen...dubbelsnik
Mama(nu met iets meer aandacht*oeps*):wat is er mieke?

Marie:ik wil gewoon een kleedje........
Mama:Maar schatje,daar hoef je toch niet voor op de grond gaan liggen,
als je dat gewoon vraagt,lukt dat toch ook?

Gemaakt naar een patroon uit toch wel al een van de beste ottobre's die ik sinds lange tijd heb vastgehad,hier gaan zeker nog kleedjes uit komen!Marie stond nogal zot van het kabouterstofje,maar ook van de pauwen...
Nu was ik keihard aan t denken om dus gewoon alleen die stofjes te gebruiken,maar ik wou een kleedje voor Marie uit die groene bolletjes dus maakte ik er twee.Of eigenlijk 4,vermits ze dus omkeerbaar zijn!Ik dacht dat wel effe te doen,pff,ik heb dus het eerste kleedje,maar 4 keer terug uiteen gehaald...Een beetje in al mijn naaiboekjes gelezen...Dan uiteindelijk de vergelijking gemaakt met een japans vestje dat ik al een paar keer had gemaakt (ook omkeerbaar) en dan uiteindelijk!!Gelukt!!!!Ze sluiten achteraan met lintjes,want een rits werkt maar goed langs ene kant,ik was nog effe aan t twijfelen om een knoopje en lusje te gebruiken,maar dat leek me niet leuk om aan te hebben.en lintjes,zijn eigenlijk ook wel leuk...zeker met een 'echt strikje ' erin!

Marie koos zoals je op de foto's ziet voor het kabouterstofje....al wil ze nu vooral de groene bolletjes dragen...............ikke blij!! Dus heb ik toch weer 1 kleedje bijgemaakt voor in mijn 'kraampje',want nu zondag is het weer van dattum,dan zetten wij van FabriekUniek weer ons kraampje op in het prachtige park van Hof ter Saksen te Haasdonk...nu nog effe lief naar de weergoden kijken.

6 opmerkingen:

  1. mooi! Dat kabouterstofje zag ik al eerder op andere plaatsen opduiken, waar heb je het vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey,stofje komt van het stoffenspektakel,ik denk die in Gent...weet wel nie meer van welk kraampje,links achteraan,daar heb je niks aan zeker? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige jurkjes met super leuke stofjes! Ik hou ook wel van wat kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die bollen, wat een mogelijkheden, mooi.
    Misschien tot zondag in Hof Ter Saksen :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch! Ik neem m graag van je over zodra ie te klein is voor jouw dame ;)
    Groetjes Martine
    Orangputih_@htmail.com

    BeantwoordenVerwijderen