zondag 13 november 2011

naait soms iets voor haar kindjes....


Het Lukte...ken je Dora,dat liedje zit ik nu te zingen,want een halfuur,zo lang heeft het geduurd om eindelijk eens wat foto's te kunnen laden op mijn blogje....pff,en ik vond het naaien van dit setje al lang duren...

Maar het setje...ik heb een tijdje last gehad van het korte der dagen,ben er een paar dagen tussenuit geweest ( *hartje* de efteling *hartje*),die eerste week vakantie mét de kindjes?Toen die begon dacht ik,super,tijd voor mijn machientje.Toen die bezig was......bleef ik maar zoeken achter dingen om met mijn twee draakjes te doen.Ook zij hadden duidelijk last van het vallen der bladeren.Deze week,was er de Efteling,het goede nieuws dat er een goed bod gedaan is en het wederom bezig zijn met de kindjes...maar nu een pak leuker ;).

Volgende week heb ik nog een weekje....en waar ik hoopte op veel naaiplezier,zal er toch ook en hard naar werk gezocht moeten worden,aja,want ik heb mijn ontslag gegeven....Ben ik ook een beetje bezig om een 'handwerkclubje' op te richtten,'handwerk' omdat we niemand willen buiten sluiten...en omdat het best gezellig klinkt...handwerk...koekje,theetje,ideetje...

HET SETJE!Ik wou nog eens een broer-zus-setje maken,meestal ga ik dan niet verder dan een gedeeld stofje,maar ik heb vooral leuk geprinte katoentjes.Voor Marie geen probleem,rokje,kleedje daar doe je dan wollen kousenbroeken onder,maar Toon,die geef je dan toch geen katoen broekje aan,brr,heb het al koud in zijn plaats.Een hemdje?Hoor ik u zeggen,wel,dat is het volgende 'Toon-projectje',hemdjes tips?Ik heb hier genoeg Knippies en Ottobres liggen om een heel leger van hemdjes te voorzien,dus dat moet wel lukken.....

Dus keek ik in mijn stoffenkast,ergens onderaan, liggen mijn effe stofjes en daar tussen lag deze jeans,geen idee hoe je die kleur noemt,maar ik vind hem wel iets hebben,oude-mannen-kleur,volgens de oude man des huizes.
Ondertussen had ik al een patroontje gekozen ,sailboat top,skirt and pants van Oliver + s.Ik had nog nooit iets van hen gemaakt en heb lang getwijfeld of de naadwaarde er nu wel of nie was ingerekend...heb voor wel gekozen,nam veel te weinig patroontekens over,maar kreeg toch een mooi broekje en rokje...Mét een primeur voor mij.....KNOOPSGATEN!!En idd,zoals al die andere 'valkuilen' viel ook dit weer mee...al heb ik die van het broekje te klein gemaakt waardoor ik nog eens een halfuur kwijt was aan het zoeken van 4 rode knoopjes die erdoor konden op een jongensbroek.Die van op het rokje komen uit het winkeltje van mijn Moeke,heeldere schatten hebben mijn mama en ik daar van t zolder gehaald...
En dus heb ik gisteren avond tot twee uur achter mijn machientje gezeten,zat ik er deze ochtend om 9 weer.Want ik wou ze af hebben,ook de kindjes want die heb ik gisteren in bed gekregen door te zeggen dat ik iets voor hen ging maken...(ja zo'n mama ben ik,als je doet wat ik zeg,dan krijg je iets...helpt niet altijd ;) )

En toen kwam het moeilijkste,foto's trekken,uitdoen wilden ze niet meer,geeft niet dacht ik,dan trek ik wel leuke foto's in de zoo.Hmm,buiten die van hun samen bij de slangen,was dat geen succes...Nog geen probleem voor deze mamamaakt,hier ze,ge moogt op tafel....amai,hoe moest da ook weer?Stilstaan??
En da allemaal om te laten zien dat het rokje perfect past voor de dochter en het broekje ietsiebietsie veel te groot is voor de jongen.Ik had dit bij het maken al een beetje voorzien,dus zit er knopenelastiek in,kan hij het toch al dragen,ik heb het broekje verlengd,het originele was een kuitmodel,maar ik heb wat overdreven (expres natuurlijk) zodat het broekje mee kan groeien,dan moet ik gewoon die boord lostornen en verkleinen,goh,soms sta ik van mezelf verbaasd te wezen...
Ik maakte voor beide 4 jaar,wat Marie natuurlijk is,Toon wordt drie in december,maar heeft dezelfde tailleomtrek als zijn zus,dus dacht ik,oké,zal wel goed zijn...Ach,we hebben weer wat bijgeleerd.Zag twee kindjes die elkaar graag zien,zeker in hun bijpassende kleertjes....En is blij dat ze morgen weer naar school gaan.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten