maandag 12 december 2011

TEST UIT!

De tas van de vorige post is afgeraakt,donderdag nam ik het patroontje,waar ik niet aan uit kon,mee naar Stik-Niklaas,alwaar ik op de hulp én de juiste patroontjes van haar kon rekenen...die avond zelf had ik toch al alle stofjes geknipt,de binnenstof verstevigd én zat de helft van diezelfde voering ineen..


 Over de stofjes heb ik niet lang moeten denken,die lagen al opzij voor een andere tas....
De buitenkant is een mooi blauw,maar simpel nepleren stof en de binnenkant kennen we allemaal.
Ik was eigenlijk van plan een andere sluiting te doen,maar al doende vond ik dit systeempje toch wel het leukste...Was ook weer om te testten natuurlijk...knoopsgat,viel dus kweeniehoe goe mee hé...echt,ik ga het allemaal nog kunnen op den duur ;)
Van de paspel had ik niet genoeg meer en omdat ik altijd zo op tijd aan die dingen denk,heb ik alleen maar het 'dekseltje' gedaan.Bij een volgende wil ik zeker alle hoekjes en randjes doen,maakt het geheel toch wel wat affer hé?
Omdat het nepleer een beetje meegeeft,stretcht, heb ik de draaglus verstevigd met een lintje uit de schatkist van mijn oma...En daar ben ik wel blij mee,maakt de tas nog vrolijker!                      De tas is ook al getest geweest qua gebruik,ben er twee dagen mee gaan werken...en vandaag mocht hij mee,de kindjes naar school brengen..Hij heeft da allemaal zeer goed gedaan!!Er kan véél in,door de breedte en het feit dat hij niet zo diep is,vind je toch vlug alles terug...Maar!Bij een volgende tas,maak ik het klepje ietske anders,iets minder breed zodat hij hoger op de tas komt en dus ook dieper sluit!

 Maar dat is zowat het enige dat ik dan anders zou doen...Ik heb de draaglus iets kleiner dan in haar uitleg,maar door de breedte van de tas kan ik hem toch nog over-mijn-hoofd doen en dus zo dragen dat ik hem niet constant moet tegenhouden..zoals bij te kleine draaglussen..een aanrader voor wie houdt van leuke tassen!
En toen verloor de zoon weer een sjaal...hij had al alleen nog maar dunne sjaaltjes over,maar nu dus geen meer.En toen we daarjuist van school naar de parking liepen,de dochter helemaal weggedoken in een dikke warme sjaal van de mama,die mama in zo'n tubesjaal liep de zoon dus zonder sjaal,in de wind...Dus bedacht ik dit,een tubesjaal ofte volgens het interweb een buff..die je trouwens in kweenie hoeveel kleuren en maten kunt vinden,maar niet in onze smaak...dus nam mama haar lintmeter,liet die rond het hoofdje van

zoonlief gaan en knipte in stof.Toen werden de kindjes in bed gelegd en deed mama verder..Ik pastte het sjaaltje op de pop-zonder-hoofd en was er best tevreden over,nu hopen dat Toon het dragen wil...Ik ben in ieder geval zo slim geweest om zijn labetje er al in te steken,zodat het toch zeker hier terechtkomt na een dagje school....

Qua naaien voor 'de winkel' doe ik nu nog een weekje verder zodat er op de volgende thuisverkoop weer wat nieuws bij is en dan zal het effe wat rustiger worden.We hebben afgesproken dat de koopster van ons huisje er de negende inkan,dus moeten wij er uit...wat betekent inpakken en wegdoen....

2 opmerkingen:

  1. Oh, die 'buff' is een keileuk idee, geen loskomende en weglopende sjaals meer! Ik weet al wat er hier onder de kerstboom komt te liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga ook 'ns aan de mijne verderwerken! Ben echt benieuwd hoe de mijne eruit gaat zien.. Vind 't nog wel leuk om ook tijdens het naaicafe toch hetzelfde te maken!

    BeantwoordenVerwijderen