zondag 8 mei 2011

zondag...


Waar ik eigenlijk van plan was om naar Manu Mundo te gaan.Maar Marie was toch nog nie helemaal in orde dus bleven we maar thuis...Tijdens hun middagdutje heb ik me dan maar aan een kleedje uit dit japanse boekje gewaagd,stond al sinds aankoop van boekje op mijn lijstje en met deze zomerse temperaturen leek me dat een goed testje,gemaakt uit eeen ikea stofje.Met die hun prijzen ideale teststofjes!
En eigelijk past't stofje wel,lekker zomers en fris.
Al hoor ik nu de stem van mijn mama op de achtergrond:'ik heb voor mijn dochters in heel hun leven 1 wit outfitje gemaakt (ja,ik heb t nie van vreemde!) en ze hadden t welgeteld 10 sec aan....(dan last ze meestal een vrij dramatische stilte in)....
T' heeft nooit meer wit geweest!'
Dus toen ik haar net belde en het witte kleedje vermelde,hoorde ik haar een lachje onderdrukken...


Maar nu heb ik een vraagje,ik heb dus nooit naailessen gehad,heb daar ook nooit echte problemen mee ondervonden tijdens het naaien,buiten sommige patronen,die krijg ik dan niet ontcijferd.En al zeker nie als de werkomschrijving in het Japans is!




Ik weet niet of je het kan zien op de foto (ook dit is iets wat ik nooit geleerd heb) maar links bovenaan, hebben ze een 'lint' getekend,als 'uitleg' staat er een cirkeltje met streep door en dan 5+2?
Ik heb dus een lint geknipt van 14 cm?Want 5+2=7x2 (want ligt op de stofvouw)=14.Maar toen ik het kleedje ineenstak vond ik nergens een plaatsje voor dit 'lintje'!Iemand?
Ik ga dit kleedje zeker nog maken,maar nu niet,woensdag gaan wij met t hele gezinnetje mee op schoolreis van de leefgroep van Marie en moeten wij allemaal in thema gekleed zijn.....Later meer daarover,als de outfitjes af en goedgekeurd zijn!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten