donderdag 8 september 2011

brooddoosjes

Gisteren nog eens iets nieuw getest om in de brooddoosjes te doen....sushi,maar dan met brood en choco...
Ik gebruikte wit en volkorenbrood (van de bakker) door elkaar om een beetje meer kleur te krijgen.
Er zijn rolletjes met choco,smeerkaas,confituur en eentje met kippewit en veldsla.Allemaal vrij veilige dingen dus.Ik heb de rolletjes gisteren gemaakt en ingepakt in huishoudfolie in de ijskast gelegd,deze morgen moest ik dus juist de rolletjes in schijfjes snijden...
Bij Marie zitten er nog snoeptomaatjes bij,Toon is een kaaseter dus die krijgt kaas.De balletjes zijn (kippen)gehakt balletjes met 'onzichtbare' groentjes in verwerkt...ik maak deze in grote hoeveelheid en vries ze dan in,smorgens in de brooddoos en tegen de middag zijn ze eetbaar.
Dan wil ik nu mijn best nog doen om wat 'beter' beleg te vinden/maken,ik zou graag een hoop minder vlees op tafel krijgen...maar met mijn drie vleeseters in huis moet ik dat dus goed aanpakken,daarom ben ik een beetje op zoek naar een goed kookboek,ben benieuwd naar deze waar zij pricies wel tevreden over is...en de receptjes die ze gebruikt klinken wel goed....straks naar t'Stad effe de Fnac binnenspringen...

7 opmerkingen:

  1. Leuk om je kinderen te verrassen met de inhoud van hun brooddoosje. Ik gaf onze kinderen ook heel vaak kerstomaatjes mee. Kaasblokjes gaf ik ook regelmatig mee maar onze kinderen zeiden soms dat, de kaasblokjes vaak een beetje 'slap' en niet meer zo lekker waren. Op de school vna onze kinderen moesten de brooddozen 's morgens allemaal in een curverbox gelegd worden en deze stond achteraan in de klas dus in de warmte. Wellicht was dat de reden waarom de kaasblokjes tegen 's middags niet altijd even lekker meer waren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk die rolletjes! Moet ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het 'donderdag veggiedag kookboek' vind ik ook heel goed, en daar staan ook broodbelegrecepten in en andere superideetjes.
    Die rolletjes ga ik ook eens proberen, dat maakt het eten toch net iets leuker he.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo een ongelofelijk lieve lunch! Dat moet toch super zijn voor die kindjes om hun brooddoos 's middags open te doen en zo'n verassingen te vinden. Dat maakt het op school eten zeker en vast een stuk leuker voor hen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mmm ziet er zo lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig gedaan... Deze boterhammetjes zullen eens zo goed smaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. super leuke tip ga ik ook eens doen!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen