woensdag 7 september 2011

naaide en bakte......

Gisteren op facebook schreef ze dat ze een patroon aan het knippen was voor een winterjas...waar ik op regaeerden da ik dat ook eens moet doen,daar ik mezelf voor de uitdaging had gezet die van Toon en Marie dit jaar zelf te maken.

Maar blijkbaar bedoelde ze deze  en ja die zijn wel supercute natuurlijk!En had ik daar geen gelijkaardig patroon,in een japans boekje staan?
Ja!En zo'n vachtje?Ja,ook dat had ikliggen,met de bedoeling daar een dierenpakje uit te maken voor carnaval....Dus zo kwam het dat ik gisteren begon te knippen en deze middag naaide.Ik vond het niet zo simpel om het vachtje mooi af te werken,zeker nie die met het jeansstofje,daar zit wat stretch in,zou het daardoor komen?Ik was in iedergeval best tevreden met het eindresultaat,toch omdat het om 'testjes' ging..Maar toen ik ze aan de kindjes aan wou geven kreeg ik gewoon een harde NEEN te horen!!De dochter wilt een rokje(ja,mama,ik wil da nie dragen,wil een rokje,ik had da toch gezegd) en Toon ...die aapt de zus na en wilt ook een rokje...wel eentje met auto's.maar geen van beide wou dus passen,zelfs niet voor op de foto(iets waar ik Marie anders meestal vrij vlug mee over de streep krijg,kleine diva dat ze is..maar nu dus nie..Dus daarom deze slecht belichte vlugvlug foto's...

Maar ik heb ook nog eens wat brood gebakken,in leuke vormpjes,waar ik best lang naar op zoek ben geweest!Wit brood en rozijnenbrood,met niet zo'n mooie korst,maar dat is erom gedaan,anders eten da kindjes dat niet.Marie is nu toch eindelijk een betere eter dan vorig schooljaar,Toon is dat niet...
Ik doe nog steeds mijn best om hun brooddoosjes en maaltijden zo leuk mogelijk te maken,daarom bak ik dus ook mijn brood zelf en dankzij de depot (rommelwinkel te beveren) nu ook in leuke vormpjes...



Deze foto als extraatje,van de eerste schooldag samen...

1 opmerking:

  1. Oei, ze weten precies al goed wat ze willen... Al vind ik de vestjes prachtig! Héél schoon gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen