zondag 6 maart 2011

zondagmiddagprojectje

Ik ben gewoon zotjes van deze broekjes,maar vermits wij echt willen verbouwen,moeten wij ook echt beginnen sparen.En is het kledingbudget flink naar beneden gehaald,zowel voor de kindjes als voor mij (en tim).Dus wat doet een mama met een naaimachientje en bergen stof.....die maakt zelf eentje!
Volledig geinspireerd op wat zij doet,maar dan wel op mijn manier!Aja!


Dus nam ik een stevige stof van den Ikea,een autobiesje van bij Julija's en maakte een broekje voor Toon!
De zakken heb ik een beetje overgenomen van dit broekje,dat Toon al heeft en een beetje vergroot,
het broekje zelf komt uit een oude knippie,het simpelste modelletje dat ik heb gevonden,ik heb hem 3 cm langer gemaakt en er onderaan langs beide kanten 2cm bij gedaan,in de hoop dat het broekje extra bol ga staan nu.
Maar Toon ligt de slapen,anders was dit ook niet gelukt natuurlijk!Dus foto's met model zullen volgen.

7 opmerkingen:

  1. zo schoon!! Heb je daar een patroon van?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey,ik heb een patroon uit knippie gehaald en aangepast aan wat ik dacht dat leuk zou zijn,ik heb thuis eentje liggen in maat 98,als je wil kan ik je daar wel een kopietje van maken,en anders wil ik wel mijn best doen om een duidelijke uitleg met foto's te doen....dan kun je zelf eentje maken,je hebt gewoon een basis patroontje nodig van een broekje met recht pijpen!
    liefs iris

    BeantwoordenVerwijderen
  3. amaai superleuk gedaan. Het ziet er echt heel mooi uit !
    Ze lijken ook een beetje op dit broekje van ziestha: http://www.spookies.be/index.php/Ziestha/Broekjes/broek-helblauwe-jeans.html

    Groetjes

    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Karin:oooh,das ook een mooi broekje!!!
    ik ben ook zelf heel blij met het resultaat en denk da Toon nog wel enkele van deze broekjes in zijn kast ga zien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik wil graag alsnog een patroontje! :-) :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En anders ik wel!
    ;)
    Wat een topbroekje!

    Groetjes Martine
    (orangputih_@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Indien je nog het patroontje hebt, ik ben heel erg geïnteresseerd...
    groetjes
    Lien
    deblock.lagage@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen