zaterdag 9 juli 2011

....en toen kregen ze een staartje....


Ik weet niet hoe het komt,maar sinds een dikke week is het al draken in hun spel...
Ze zijn al heel de week gaan 'spelen' met hun moeke en vake,waar wel naar tv gekeken kan worden!Wij
hebben dat niet,al 4 jaar niet ondertussen,en missen het niet!Behalve dus,dat we niet meekunnen met wat
er leeft in kinderteevee land!Al hebben wij wel een collectie dvd's om u tegen te zeggen,maar wij kopen die,dus kiezen wij,wat er wel en niet binnen komt(hier geen studio 100).
Maar ik ben aan het afdwalen,draken dus,ooit had ik er eens ergens iets over gelezen(over draken staarten maken) en de drakentrui kennen we van oa hier en hier en nog vele andere...(staat trouwens ook hier nu op de planning).Maar ik wou dus een staart!!Eentje die je (zelf) kan uit en aan doen,in felle kleurtjes en liefst wasbaar!

Maar ik weet dus niet meer waar ze me da hebben voorgedaan,goed,hoe moeilijk kan dan zijn,een staart met twee riempjes voor de klitteband,klinkt nie moeilijk......toch?

Bij het patroontekenen,zat ik al vast,ik wou van een cirkel beginnen,ooit al een vierkant staart gezien?
Dus die stond vrij snel op papier....maar euh,en dan??
Gelukkig kan ik op zo'n momenten van totale dwaasheid naar mijn mama (een klein naaiwonder op haar eigen) bellen.
Dus mama?Ik wil een staart aan een cirkel,maar hoe weet ik hoe breed ik die moet nemen?
Iris!Ge neemt de omtrek,doe da door twee+naadwaarde en ge hebt t!!

Doeme,da was simpel,dus een halfuur later was ik de eerste staart aan t vullen,iets daarna
kwamen mijn draakjes thuis,stonden aan mijn stoel te trekken voor staart nummer twee,die een kleine 30tal minuten erna de eerste achterna huppelde in de tuin!!
Geslaagd,nu de volgende iets beter afwerken,ipv door te stikken de onzichtbare naad gebruiken!En nog wat extra klitteband gaan halen,want ik denk dat de jarigen die dit jaar nog gaan volgen ook in draakjes veranderen!!En misschien ook een paar extra maken voor in de 'winkel'?

Maar nu dus naar een grote uitdaging,ik ben er klaar voor!!TRICOT!!Blijkbaar is het super handig als ge zo'n boventransportvoetje hebt?Hah,zit da nu wel nie standaard bij men machientje zeker?

3 opmerkingen:

  1. Wij hebben ook 9 jaar tvloos geleefd, zalig! Tot we er verplicht ééntje kregen van familie voor onze sukkelaarkes van kinderen, hoe kon ik volgens hun. Sukkelaars zijn het niet eerder de creatiefste kinderen van de familie en nu de oudste 18 en 20 zijn zeggen ze dat zelf dat ze dat zeker niet gemist hebben en genoten van de tijd die we met hun doorbrachten ;0)
    Leuke draakjes heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier wel tv in huis, maar eigenlijk kijken ze enkel dvd's.. kaatje en kamiel bv kennen ze dus enkel van de verkleedkleren van de kindjes in de klas.En verder zijn het films van Barbie, pippi langkous, teletubbies (daar is Evelien zo zot van) dat hier vooral op 't scherm komt en ook echt maar 2 keer 'n halfuurtje per week maximum...
    Maar ik wijk ook af... heel leuke staarten :-)))

    BeantwoordenVerwijderen