dinsdag 12 juli 2011

maakte gisteren...

Uit een mooi stofje....een superleuk verjaardagkado'tje!!
Een rokje,u allen wel bekend,zie hier voor voorbeelden.
Ik heb er eentje,met een onderrok.Effe zwart met groene bies,want het mooie stofje was me toch wel een beetje te doorschijnend en zo kan het gerust de herfst ook in!

Mét (en hier ben ik een beetje trots op) een paspelband,weet niet goed waarom ik het gebruik ervan zo uitstelde,viel echt dik mee.Ik neem mijn naadwaarde op 1cm,die paspel is ook 1cm,dus legde ik die gewoon gelijk met de stof en voila!!Paspel!
Ook met echte zakjes!!(In mijn pré-blog-periode maakte ik dit rokje namelijk ook,met zakjes,maar dan geen opgestikte,maar ik had die opening te groot geknipt en dus was er enkel een extra sierke,ma geen zakjes)

Wel zonder rits.....ik vond het rokje zo mooi,en zag het dus echt niet zitten om te prutsen aan da ding,ik begon al wa aan moe te worden en wou het af hebben zonder naden los te maken!
Dus werd het eentje om over het hoofd uit en aan te doen!
Geen probleem,gewoon een mooi rokje!


Oh en toen we in de veritas passende paspel en bies gingen halen,lag dees diadeemke er,en zeg nu zelf,da past toch helemaal bij da rokske!!Stofke is helemaal op,misschien krijg ik er nog een kleine zsazsabloem uit,want da zou het toch echt af maken!!

2 opmerkingen:

  1. oh, mooi! lijkt 'n beetje op m'n tante hilde-rokske... Heb jij dat patroon liggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey Marijke,effe jou raad testten...enja,t werkt en nog es ja,ik heb da patroontje liggen!!

    BeantwoordenVerwijderen