vrijdag 15 juli 2011

vraagje?

Kan er iemand mij helpen,ik heb het fantastische idee gekregen,om Marie haar popje van een nieuwe garderobe te voorzien!
Graag tegen dat ze jarig is,ik wil het poppenbedje,opleuken.Een minikleerkastje (ik denk eens bij mijn mama te gaan horen of dat van mij er toevallig nog is) en dus ook een garderobe voor het popje in kwestie zelf!
Marie is jarig 26 september en tegen dan zou ik toch wel al enkele outfitjes willen hebben (liefst met een bijpassend iets voor Marie zelf...),maar ik kom niet verder dan een simpel rokje en kleedje,dat meestal  gemaakt wordt met Marie samen,dus echt,dat stelt zo weinig voor.
Het popje in kwestie is een soort lappenpopje van Dille en Kamille,van 25cm hoog en met een groot hoofdje..
Dus als er iemand patroontjes wil/kan delen?Zou super zijn!

2 opmerkingen:

  1. Ik breng den 23ste wel wat mee, nog nooit gemaakt, maar komt uit mijn moeke haar kast van 30 jaar geleden.
    met een zoen
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En kan je niet zelf aan de slag? Dat rokje is al makkelijk na te maken. Van het vestje kan je bv de voorpanden verlengen en een bolero-vestje tekenen.
    Of een t-shirtje van maken.
    Een broekje met elastiek komt op hetzelfde neer als het rokje qua breedte bovenaan. de beenbreedte meten en zo uittekenen.. Bij 'n popje steekt dat niet zo héél nauw, dus mits wat tijd denk ik dat dat zeker te doen is!

    BeantwoordenVerwijderen